Skip to content

Hjertevill

Linnéa har konkurranse og jeg vil vinne. Ikke bare fordi jeg er så dust at jeg har blogg, men jeg har tre andre gode grunner i tillegg. Sånn forresten så blir jeg litt forvirret av at konkurransen arrangeres av Linnéa, Pepsi Max, Side 2 OG Øyafestivalen. Hvem skal man liksom rette smiskinga mot? Anywho, det jeg skulle komme frem til med dette er jo hvorfor jeg bør få dra så holder meg bare til det.

For det første så var jeg på festival i fjor. Høres kanskje ut som grunn nok til at jeg ikke burde få dra denne gangen, men det er det ikke. Grunnen til at dette er det motsatte er at jeg rett og slett ble for full til å få med meg de konsertene jeg ville på. Med andre ord, jeg gikk glipp av et av mine favorittband, Kent, fordi jeg var alt for full, alt for glad og mistet mobilen min. (Tips: Ikke start og drikk halv fire på ettermiddagen!) Heldigvis har jeg lært av mine feil og hvis jeg er så heldig å få dra så skal jeg få med meg to andre av favorittene mine, Lykke Li og Håkan Hellström. I tillegg til mange flere av de andre Øyafestivalen har klart å lure til Norge, som for eksempel Fleet Foxes, Noah and the Whale, James Blake, Explosions in the Sky og Kanye West.

Grunn nummer to er at jeg nettopp har flyttet til Oslo. Jeg er med andre ord fattig (har tusen kroner jeg skal «leve» på fram til midten av august) og får dermed ikke vært med venninna mi som har kjøpt seg billett til torsdagen. Jeg er egentlig ganske snill, men å vite at jeg går glipp av Øyafestivalen gjør at jeg nesten stiller meg opp i Skippergata for en kveld. (Legg merke til at det står nesten, jeg gjør det ikke!)

Så til den aller beste grunnen, festivalfølelsen. Jeg vil ligge i gresset og bli skitten mens jeg drikker en kald pils og hører på deilig musikk. Skrive noen blogginnlegg for å gjøre alle som ikke er der sjalu, samtidig som jeg minner på de som var der hvor fantastisk bra det var. Og til slutt, bare være med på den hendelsen jeg føler at er det man må få med seg i Oslo hvert eneste år. I tillegg får jeg jo likevel dra hjem til min egen gode seng og dusj på slutten av kvelden når jeg er småfull og fornøyd, perfekt!

Sånn, det var mine tre gode grunner til at jeg burde få vinne. Nå har jeg jo selvfølgelig bare enda mer lyst til å dra på Øyafestivalen så for å runde av hele selvpiningen skal jeg høre på noen av de som skal dit og muligens gråte meg i søvn. Slenger med et par sanger sånn at dere som er i lignende situasjon som meg kan gjøre det samme. Dere som skal dit kan vel bare høre sangene og grine over at det fortsatt er tre uker til dere får hørt dem live.

 

