Skip to content

Hjertevill

Ut ifra humøret mitt virker det som høst(vinter)-depresjonen nå har slått inn her også. Matlysten mangler, jeg sliter (mer enn normalt) med søvnen og det med å se det fine med tiden framover. Jeg vet jo at det er mye moro som venter meg i vinter og vår, men nå som det bare blir kaldere og mørkere for hver dag som går, må jeg innrømme at det er litt vanskelig å huske på de tingene.

Kanskje har det noe å gjøre med at min første forelskelse på fire år ikke gikk som jeg ønsket. Vet at jeg ikke har nevnt dette tidligere og det var hovedsaklig fordi jeg var så usikker på hva som kom til å skje med hele greia. Nå er jeg ikke det lenger. Svaret har kommet, enkelt og greit. Ikke det jeg ønsket, men likevel et svar. Grunnen til at det ikke går? Avstand. Så enkelt, men fortsatt så alt for vanskelig. Det er fortsatt et halvår til jeg i hele tatt har muligheten til å gjøre noe med det, og et halvår er for lenge. Menmen, sånn er vel bare livet. Det er ikke alltid det går som man håper. Bare å fortsette videre, og før jeg vet ordet av det finner jeg forhåpentligvis en annen som fortjener å gjøre meg glad. Om et halvår har jeg verden for mine føtter og da kan hva som helst skje.

Nei, sånn egentlig ser jeg ikke så positivt på det som jeg gir uttrykk for i avsnittet over. Egentlig knuste det meg. Jeg satt oppe og gråt de to siste nettene jeg var i Oslo faktisk. Jeg har vært kvalm helt siden det ble klart og nå føler jeg meg helt tom. Jeg vet at det går over og jeg vet at flere gutter kommer til å knuse hjertet mitt, men de siste dagene har ikke tanken på det hjulpet meg spesielt mye dessverre. Det enkleste hadde vært å glemme alt, å glemme at jeg i hele tatt ble forelsket, men så enkelt er det heller ikke. Jeg klarer ikke å slutte og forestille meg hvordan det hele kunne endt om jeg bare hadde bodd i Oslo, men det er jo selvfølgelig en situasjon som selvfølgelig ikke fungerer i realiteten. Og det er den jeg må forholde meg til, realiteten om at jeg bor i Namsos, ti timer unna. Sånn er det og det er lite jeg får gjort med det.

