Skip to content

Hjertevill

Jeg går for tiden mitt siste år på videregående. Noe som betyr at det mest sannsynlig vil skje store forandringer i løpet av 2011. Forandringer som skremmer meg litt. For nei, jeg har ikke en fjerneste anelse om hva jeg skal gjøre til neste år! Flytte er det sikkert at jeg skal, mest sannsynlig til Oslo, men videre enn det er det mye jeg fortsatt er veldig usikker på. Skal jeg starte rett på studier? Hva skal jeg studere isåfall? Skal jeg bo alene? Hvor skal jeg bo? Det er bare noen av spørsmålene som surrer rundt i hodet mitt. Noen av så veldig mange!

Tingen er at jeg har ikke et mål om å bli den rikeste, den med mest status, den peneste eller den mest vellykkede. Jeg vil bare bli lykkelig. Ha et liv hvor jeg kan unne meg litt, uten å være bortskjemt av luksus. Et liv hvor jeg bor sammen med en som elsker meg like mye som jeg elsker ham. Et liv hvor jeg har ro i sjelen og føler at ja, jeg har det faktisk veldig bra. Ting jeg regner med er felles for de fleste av oss.

Hvem vet hva jeg kommer til å gjøre, ikke vet jeg, ikke enda i alle fall. Kanskje har ting klarnet om et halvår, kanskje et år, kanskje to, kanskje aldri. Uansett så må jeg vel bare prøve å gjøre det beste ut av det jeg har og det jeg kan. En dag kan alt ordne seg, om jeg er så heldig.

