Skip to content

Hjertevill

Det er vel ikke et ukjent fenomen det der med å bli sittende oppe og tenke når man allerede ikke får sove? Nei, det var det jeg trodde. Her føler jeg dessverre det skjer alt for ofte. Netter hvor øyenlokkene aldri vil slappe av og man blir liggende der med tusener av tanker om alt mellom himmel og jord. Nå som jeg er inne i mitt siste år på videregående merker at mange av de tankene dreier seg om hva jeg vil gjøre og hva som kommer til å skje i løpet av det året som ligger foran meg.

Å bare forestille seg at man i en alder av 18/19 år må prøve å finne ut hva man vil gjøre for resten av livet synes jeg nesten bare er for ille. Hvordan i all verden er det meningen at jeg skal vite det nå? Jeg er jo bare ungdommen enda! En vill og rastløs 18-åringen som sikkert bare kunne hva som helst hadde jeg hatt pengemengden til det. Ikke vil man drive rundt og sløse bort tid, men samtidig så virker det litt skummelt å begynne på en utdannelse som kan lede til noe du skal gjøre for resten av livet, både litt skummelt og litt godt. Kort oppsummert kan jeg vel bare si at jeg ikke vet hva jeg vil enda. Vet du?

