Skip to content

Hjertevill

I natt har det vært så godt som det man kaller tropenatt her oppe i Nord-Trøndelag. I tolv-tiden var det så varmt inne på rommet mitt at jeg var nødt til å kle av meg og bare ta på en lett, lang singlett i stedet for jeansen og t-skjorta jeg hadde hatt på tidligere. Vel, det ble faktisk ikke så mye bedre og jeg bestemte meg dermed for å ta med det jeg hadde igjen av hvitvin fra i går og sette meg ut på balkongen/altanen min(den som vet forskjellen kan godt fortelle meg det). Her har jeg dermed sittet siden i 1-tiden og kost meg med fin musikk, telys og hvitvin. Ikke lenge etter kom også mamma hjem fra Jahn Teigen-konsert i Steinkjer og slo seg ned her ute med meg. Altså, det er ikke flatfylla vi snakker om her. Det er et par glass hvitvin med 8,5% som gjør at jeg aldri har vært det jeg vil kalle full i løpet av natten, men heller bare kjent det litt. Nå er 3-litringen tom, klokka har blitt 5 og mamma gikk og la seg for et kvarter siden. Jeg sitter fortsatt her ute i singlett, en tynn cardigan og et tynt fleecepledd over føttene og har ikke fryst en eneste gang i løpet av hele natten.

Jeg har allerede merket at «byen» begynner å våkne litt igjen(hvis man regner antall biler som kjører forbi), noe som egentlig betyr at jeg burde vært i søvn for mange timer siden. Helt ærlig så kan jeg si at det ikke bekymrer meg noe særlig fordi jeg setter mye større pris på sånne netter hvor jeg kan sitte ute og ha det fint enn det å få et visst antall timer søvn hver natt. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk det vil være mer behagelig å ligge her ute enn inne på det klamme rommet mitt nå i natt. Vi får se hvordan det går, oppdaterer dere i morgen. Håper dere sover godt og har hatt like fine kvelder/netter i sommer som det jeg har hatt.

Og p.s: Dere som var på Robyn-konserten på Øya. Jeg misunner dere noe så dypt og inderlig, det MÅ rett og slett ha vært bra?!

