Skip to content

Hjertevill

For en sjelden gangs skyld har jeg skryt å komme med til fylket mitt. I forbindelse med skolevalget har fylkeskommunen gjort det slik ast flere av debattene på skolene blir sendt live på nettet med mulighet til å se det senere og også til å kommentere underveis. Skulle dere mot formodning ha lyst til å se debatten jeg var på finner dere den HER.

For min del var debatten mye bedre enn jeg hadde forventet! Da jeg gikk inn i amfiet så jeg for meg to timer med rimelig kjedelig innhold. I stedet ble det en engasjerende debatt som allerede har gjort meg mer interessert i politikken. Skal jeg kommentere de ulike partienes representanter blir det slik:
Rødt:  Representanten deres var bare 19 år, men var likevel den beste blant representantene! Var klar i sine saker og fikk fram mange gode poenger! Ingen som klarte å få henne opp i et hjørne, i motsetning til hva som hendte de fleste andre partiene.

Sv: Flink hun også, fikk frem mange av SVs synspunkter. Tydelig engasjert noe som selvfølgelig er et pluss.

Ap: Flink da han først snakket. Siden Ap er et av partiene jeg føler jeg heller litt mot skulle jeg ønske han deltok enda mer, men man kan ikke få alt hele tiden selvsagt.

Sp: Kanskje litt kjedelig for en skoledebatt. Føler hun gjentok seg selv et par ganger og skulle hatt litt mer «futt».

V: Ble tydeligvis litt for anonym for min del siden jeg ikke kan komme på noe spesielt med ham.

Krf: Debattens dårligste. Tror de to eneste gangene han snakket utenom det første 2-minutters innlegget og avslutningsinnlegget var da han ble stilt direkte spørsmål om ekteskapsloven og selvbestemt abort. Hvorfor han i hele tatt ble sendt for å delta på skoledebatten er et stort spørsmål for meg.

Høyre: Var litt mer med i debatten, men etter et par timer ut på ettermiddagen var likevel både poenger og hvordan representanten så ut glemt.

Frp: Flink til å snakke for seg, men synes likevel det var litt tåperlige hersketeknikker ute og gikk. Lurte seg unna spørsmål ved å stille nye, men det er vel kanskje sånn Frp gjør det? Neida, skal ikke uttale meg om det, men synes likevel han kunne svart bedre på spørsmålene i stedet for å lure seg unna.

partiaksen2Jeg er fortsatt ikke sikker på hvilket parti som får min støtte i kommunevalget om to år, men at jeg allerede nå hvertfall er litt mer bevisst ovenfor politikken lar jeg være et positivt tegn. Hva med dere? Har dere bestemt dere, uansett om dere er gamle nok til å stemme eller ikke?

