Skip to content

Hjertevill

I dag har det vært jordras her i byen. Tviler på at dere ikke har hørt om det i og med at vi er «all over» nyhetene. Noe jeg må innrømme jeg synes er litt… artig. Hver gang Namsos er på nyhetene er det på grunn av noe dritt som har skjedd, uten unntak. Nysgjerrig som jeg er ville jeg utover og se, men da var visstnok hele området stengt av for folk. Nedtur. Da jeg satt på thai-restauranten nede i byen og spiste middag så jeg noen som kom kjørende med båten sin ned mot kaia. Gjett tre ganger hvor de skulle. Danderte et lite bilde som trøst for at jeg enda ikke har fått sett begivenheten mer enn dere lenger sør i landet. Nok spøk om sånne alvorlige ting nå. Mamma synes jeg dro den litt for langt da jeg sa at jeg lett hadde fått et lite kutt i foten for å fått vært med på det der.

upsras

Nå sitter jeg og ser Norske talenter i håp om å se kjentfolk. Hittil har jeg spotta to/tre stykker, like artig som raset det her. Tulla. Litt.

Sånn helt til slutt. Selvfølgelig synes jeg ikke det er artig at folk sine hus har blitt knust. Klarer rett og slett ikke å se  for meg hvordan det må være å ikke lenger ha et hus å dra hjem til. En i klassen min sitter bare og venter på at huset deres skal bli med i raset, de får ikke hente ut noe fra huset og har fått klær av kommunen. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv, sannsynligvis hadde jeg vært helt oppløst i tårer over å miste alt på den måten.