Skip to content

Hjertevill

Om 13 timer skal min reportasje være levert inn til retting. Dermed skjønner dere hva kvelden min har gått med på. Ingen tv-serier, ingen filmer, ingen tv. Litt msn og facebook ble det dessverre, men man må kutte ned gradvis vet dere! For dere som lurer handler reportasjen om anoreksi, klokka er ti på halv to og først nå er jeg klar til å legge meg.

Man skulle egentlig tro at anoreksi var et enkelt tema å finne stoff om, men nå merker jeg virkelig hvor lite det faktisk blir snakket om. I det minste sett ut ifra hvor viktig et tema det er. I mine øyne blir alle psykiske sykdommer snakket for lite om. Jeg er klar over at temaet er rimelig tabubelagt, men når man vet at omtrent halvparten av oss vil oppleve å ha en form for psykisk sykdom i løpet av livet mener jeg vi burde visst mer om det og at det kanskje hadde ført til mindre skam forbundet med det å ha en slik lidelse.


Nok tenking for i kveld, nå skal det (endelig) soves!

