Skip to content

Hjertevill

Dere fikk høre at jeg dro for å trene, det dere ikke fikk høre var hvor nær jeg var til ikke å dra. Wow, nå overdramatiserer jeg. Likevel, motivasjonen er ikke lett å holde opp når dagene allerede er tunge nok til å begynne med. I dag hadde jeg flaks, en kort samtale på msn var nok. Jeg var ute etter å få bedre samvittighet over at jeg hadde bestemt meg om å ikke dra, men i stedet for å få et «ja, såklart» fikk jeg «vil du ha en fin kropp, ja, men vil du ha drømmekroppen, nei». Det var ikke mer som skulle til for at jeg skjønte at jeg måtte dra hvis jeg vil ha tilbake den gode følelsen jeg en gang hadde.

Det er alt for lett å snike seg unna trening og alt som har av aktivitet å gjøre i dag. Til tross for at det tar meg ca. 7 minutter å gå fra skolen, må jeg innrømme at antallet ganger jeg har gått hjem iløpet av skoleåret er under 10. Helt ærlig, jeg tror faktisk det nøyaktige antallet er 5! Jeg er generelt alt for dårlig når det gjelder å komme meg rundt på egen hånd. Jeg syklet til og fra spenst som er nede i byen og innså at jeg bruker 10 minutter, hvor ille er det ikke at jeg enten kjører scooter eller blir kjørt så og si hver gang? Jeg tror ikke det er noen av oss som ikke ville gjort mye for å ha hatt en av kroppene over, likevel gjør vi enda mer for å slippe å måtte jobbe for å få den. Om det er motivasjon, vilje eller rett å slett å bare gidde tror jeg vi alle hadde hatt godt av litt mer fysisk aktivitet. Det jeg nå lurerpå er, hva er dine motivasjonskilder for å holde deg sunn/i god form?
