Skip to content

Hjertevill

Er det bare meg eller har det nå helt plutselig blitt vinter? Her har det i alle fall det. Det har ikke snødd enda, men jeg venter bare på at de første flakene faller hvilken natt som helst nå. Scooteren må settes bort og det er fram med varme sko og klær, noe som er grunnen til at jeg drar til Trondheim en tur i morgen. Jeg TRENGER varme klær til vinteren og er dermed fast bestemt på å hamstre inn plagg av denne typen. Jeg ser for meg ullcardiganer og kanskje et par ugg-lignende sko(ja, de er ikke de fineste å se på, men gud så varme og gode de virker!).

Jeg vet ikke med dere, men nå når det nærmer seg vinteren endrer også musikken min seg litt. Rolige og litt «mørke» sanger kommer inn og de av det motsatte slaget blir nok en gang gjemt bort i biblioteket. Vet ikke om dere har lagt merke til det, men så og si alle mine titler på blogginnleggene for tiden er fra en eller annen sang. I de aller fleste tilfellene er det fordi denne sangen eller artisten er en del av den stemningen jeg er i, og også vil «vise» dere. Akkurat nå er jeg langt inne i en Kent-periode. Jeg var det sist vinter også, men da med det nyeste albumet. Nå er det ALLE! Sanger dere BØR sjekke ut er: Den döda vinkeln, Pärlor, Columbus, Generation Ex, 747 og ja, jeg kunne egentlig ramset opp så mange fler.
Hva er din perfekte høst-/vintermusikk?

