Skip to content

Hjertevill

Da var jeg endelig her, etter 10 år med skole har jeg fått resultatet og skal aldri vende tilbake dit igjen. Eller, man skal vel aldri si aldri, plutselig ender jeg opp tilbake i byen her om 20 år med barn som skal dit. Uansett, for denne gangen er jeg hvertfall ferdig og det er GODT! Gjør meg klar til å nyte sommeren så mye som mulig nå, har også fått meg sommerjobb som jeg begynte på i dag! Er litt nervøs, som vanlig, men jeg satser på å få inn rutinene og at det vil gå greit etter hvert. Merker veldig at kroppen og hodet ikke er i feriemodus enda, kjennes bare ut som en langhelg enda så det vil sikkert ta minst en uke før jeg kjenner det på meg.

Tilbake til skolen, vi hadde avslutning i går. En koselig kveld, men jeg må innrømme jeg ikke har skjønt enda hvor mye jeg kommer til å savne flere av personene jeg har gått sammen med de siste 4 eller 10 årene, noen har tilogmed vært venner av meg siden barnehagen! Jeg kan garantere at det kommer en kveld hvor jeg ligger og gråter i senga mi over at noen flytter og bare det å ikke lenger gå sammen med så mange av vennene mine. Begynte å gråte i går kveld da jeg skulle si hadet til en av kontaktlærerne mine. Jeg hadde holdt tale til henne tidligere på kvelden og når hun begynte å si at jeg hadde sagt så mye fint osv klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. Hun er den beste læreren jeg har hatt og jeg tror egentlig ikke det vil bli noen som tar fra henne den plassen, for makan til søt dame det er! Kontaktlærerne til klassen min har begge to vært forbilder for meg og jeg tror ikke jeg kunne vært heldigere med lærere!
Tanken på at jeg må skaffe meg nye venner stresser meg MYE og jeg er gruver meg skikkelig til å se hvem jeg havner i klasse sammen med! Jeg har forresten søkt studiespesialisering her på Olav Duun, hverken gleder eller gruver meg til det. Tror egentlig det blir helt greit skolemessig, nothing more, nothing less.

